Coost > Investeren >

De aankoopkost

Zoveel kost de aankoop van een assistentiewoning



Een assistentiewoning is een slimme en betrouwbare investering, maar uiteraard wil u ook weten wat het totaalplaatje kost.

Naast de aankoop van de assistentiewoning zelf, zijn er ook nog de notariskosten waar u rekening mee moet houden. Het is niet slecht om hier al een rekensommetje te maken zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

De notariskosten die sowieso verbonden zijn aan het opstellen van de akte:

ereloon: + € 2.500 + 21% BTW
deelname kost basisakte: + € 800 + 21% BTW
aktekosten: + € 1.200 + 21% BTW

Ook de registratierechten (of verkooprechten) moeten betaald worden. Die bedragen 10% op de aankoop van de grond.

Sowieso zijn er fiscale voordelen verbonden aan de koop van erkende assistentiewoningen, zoals het verlaagd btw-tarief van 12 procent (in plaats van 21 procent) op het constructiegedeelte en de vrijstelling van onroerende voorheffing.

Gaat u de woning zelf bewonen, hou dan ook rekening met de kost van het zorg- en dienstenpakket. Die is verplicht vanuit het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid. Bij Coost houden we die zo laag mogelijk door € 15 per dag aan te rekenen per unit en niet per persoon.

Zoveel kost de aankoop van een assistentiewoning
Bekijk al onze assistentiewoningen
Naar overzicht
Nog vragen? Laat ze ons gerust weten.
Of boek direct een afspraak voor een persoonlijke rondleiding.


Deze website gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies om uw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken, op basis hiervan verbeteren wij de website continue. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met de verwerking van de verkregen gegevens.

Meer informatie over cookies